Een nieuwe huisstijl. Zo’n idee, overvalt mij meestal ’s nachts. Ik ben er al een poosje mee bezig in mijn hoofd. Maar het duurt altijd even voor ik er dan daadwerkelijk mee aan de slag ga. Eenmaal bezig kan ik het niet loslaten. Ik blijf tekenen tot ik iets heb waarvan ik denk dat het wat worden kan. Ook daarna verander ik vaak nog kleine dingen. Uiteindelijk is er iets ontstaan waar ik blij mee ben.

Je moet over veel nadenken. Een lettertype kiezen, kleuren, vormen én een thema dat mij iets zegt. Dat bij mij en de praktijk past. Tulpen zijn het geworden. Voor mij staan ze net als het gras dat ik jaren in mijn logo gebruikte, voor lente, fris, schoon, maar ook vrouwelijk en mooi. Ik kwam op het idee, door de witte houten tulpen die ik ooit van mijn ouders kreeg. Ze liggen altijd in de praktijk, want ze passen goed bij de kleuren van de verpakkingen van de verzorgingsproducten. Cliënten merken ze vaak op en vinden ze leuk. Omdat ik ze van mijn ouders kreeg zijn ze extra speciaal en dat gaf de doorslag.

Ik heb mezelf geleerd met een aantal Adobe programma’s om te gaan. Daarmee heb ik de basis vormpjes getekend. Dan kleuren uitzoeken en puzzelen tot het een beetje tot leven komt. Als inspiratiebron voor kleurnummers en lettertypen gebruik ik vaak Pinterest. Heerlijk vind ik dat. Zoveel ideeën bij elkaar. Overal pluk je iets weg en je maakt er uiteindelijk iets nieuws van jezelf mee.

Nu ben ik bezig om die nieuwe huisstijl overal door te voeren. In de praktijk zelf door de muren van een fris kleurtje te voorzien. Nieuwe visite kaartjes, briefpapier, cadeaubonnen, stickers op het raam een mooi bord aan de buitenmuur, . Maar ook de websites zijn vernieuwd en de omslagen van het lesmateriaal.

Ik ben er blij mee en er trots op en ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden!

Don`t copy text!
Share This